Pàgines

dimarts, 6 de gener del 2009

Últim dia pels temples d'Angkor

Bé, avui he tornat a començar el dia a les 5 de la matinada, si si, vosaltres ni havíeu acabat el día 5 que jo ja començava a patejar el dia 6, dia de reis una miqueta diferent als habituals.

Avui la sortida del sol m'ha portat a Srah Srang, on ahir ja hi havíem anat, es un temple que no queda gairebé res però que davant té un estany força gran, així que la sortida de sol sobre l'estany ha sigut totalment impressionant, uns colors... preciosos, com no ho sé descriure amb paraules millor unes fotos oi???







D'aquí hem anat al temple de Pre Rup que estava molt a tocar, és un d'aquests temples muntanya que deu ni do les escales que s'ha de pujar, si si mare i no estàs tu per fer-me pujar-les eh?? jo soleta les pujo totes!!!





El que més m'ha agradat ha sigut els colors que es veien degut a que el sol estava baix i donava una il·luminació molt maca.

La següent parada, després d'una bona estona de tuk tuk, ja que quedava força allunyat, ha sigut Banteay Srei. Realment, tot i ser un temple no molt gran, és increible els gravats que té, és el que el fa especial i diferent al reste que he vist (i ara puc començar a dir que n'he vist moooolts).





Tornant cap al reste de temples, hem passat pel museu de les mines i el conductor m'ha dit si hi volia entrar, i clar he aprofitat, la veritat que amb el que he llegit i el museu em començo a fer una idea de com van ser els anys del Khmer Rouge i els posteriors deguts a la quantita de mines antipersones que es van arribar a llançar en aquest país (i no només tenen la culpa els del Kmer Rouge eh?? els americans evidentment també tenen molta part de culpa).



De tornada hem anar al temple Banteay Samre, aquí també són importants els gravats que hi ha i té diferents prasats (torretes) molt macos, ara aquí ja estava començant a caure una "soleia"...





Després d'aquest hem anat al Mebon Oriental, un altre temple muntanya amb escales empinades, lleons i elefants molt ben conservats la veritat.



D'aquí ja hem anat a Ta Som, que és un temple allargat enmig de molta vegetació, potser diria que és això el que el fa especial respecte als altres.



La següent parada ha sigut Neak Pean, un temple enmig de un llac i amb quatre estanyats que l'envolten, la veritat que aquest era molt curiós, o més ben dit, molt diferent al reste que he vist.



Teóricament amb el temple que acabàvem el dia era el de Preah Khan, que és un altre temple allargat que a més a les entrades té uns ponts on hi han representats deus i dimonis estirant unes nages (serpents amb 7 caps), a més a més, és un d'aquests temples on la naturalesa ha fet de les seves :).





Evidentment no podia acabar així, així que li he demanat al conductor que em tornés a portar a Angkor Vat, volia quedar-me amb aquesta imatge després d'haver vist tants temples en tres dies.





Tornant a l'hotel he decidit que els reis em portessin un massatge i per només 3$ he tingut un massatge d'una horeta que m'ha deixat com nova la veritat.

Després una migdiadeta que estava rebentada i a fer la motxilla que demà ja me'n vaig d'aquí a seguir ruta!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Molt bé Eva !
Això dels massatges, qui els fa, nen o nena ?
Petons
Albert