Pàgines

diumenge, 4 de gener del 2009

Arribada a Siem Reap i primer tast dels temples d'Angkor

Avui m'he llevat a quarts de set, després d'haver dormit un munt d'hores (tot i que despertant-me força vegades, ja que això d'estar en un dormitori compartit, ja se sap que van entrant i sortint). He esmorzat el que m'havien preparat i de pas he pogut mirar internet. A quarts de vuit me n'anava a agafar el metro per anar a l'aeroport on he facturat l'equipatge i he fet temps fins que sortís l'avió.

Això si que es un aeroport!!! amb ordinadors amb internet per tot arreu, no s'ha ni de fer cua!!!

En unes dues horetes he arribat a l'aeroport de Siem Reap, on he fet cua pel visat (impressionant hi participen unes deu persones, ara... no em pregunteu que hi fa cada un eh???) i al sortir ja m'estaven esperant els de l'hotel.

Pel que he vist anant cap a l'hotel, Siem Reap és una petita ciutat més aviat tranquileta, la part de camp que he vist és... sencillament és Asia (m'encanta!!!).

L'hotel és tal com es veu a la web, moníssim, me n'alegro d'haver-lo reservat perquè sino avui ja estava ple!!! He deixat tot a l'habitació i he baixat a informar-me que podia fer avui i els altres dos dies, així que... ja he contractat a un tuk tuk (són diferents dels de la India i dels de Bangkok) pels tres dies, i he marxat directa a veure els primers temples d'Angkor.

El primer que hem hagut de fer ha sigut anar a comprar l'entrada de tres dies que costa 40$.

D'aquí ja ens hem dirigit als més apartats que són els Roulos Temples que són del primer període.

Hem començat per el temple Preah Ko o temple del "Toro Sagrat", el nom és degut a les tres estàtues de Nandi que hi ha i que corroboren la dedicatoria del temple a Shiva.





El segon que hem vist ha sigut el temple Bakong, molt més impressionant que l'anterior i que es considerat el prototip de temple muntanya. Aquest, a més, als seus voltants té un parell d'estanys que representen dos oceans mentre que el temple en si simbolitza el mont Meru.







D'aquí hem anat al tercer dels temples de Roulos que és el de Lolei, aquest és el menys impressionant, ja que únicament queden 4 torres, tot i així allà mateix hi ha un monestir i he pogut veure monjos de diferents edats. Ahhh i quan ja marxava he vist unes nenetes moníssimes...







Per acabar el dia he demanat al conductor del tuk tuk que em portes a un lloc xulo a veure la posta de sol.

Hem anat al temple de Phnom Bakheng, el conductor m'ha deixat a baix d'una muntanyeta i jo he fet l'excursió fins a dalt on hi ha el temple a part d'unes vistes impressionants!!!! Des d'ell es pot veure Angkor Vat i sobretot una posta sol preciosa, llàstima que tothom (i quan dic tothom vull dir tots els guiris de la zona!!!) estava allà i tranquil·litat precisament no es disfrutava.













Al tornar a l'hotel m'han fet els 20 minuts de massatge Khmer que tenia gratuits i la veritat és que m'han deixat genial, igual demà pagant 3$ repeteixo però un d'una hora.

Després d'una bona dutxa, he baixat a sopar i mentre estic escrivint el blog, he sopat un chiken amok que estava boníssim!!! (fet amb coco, Eulàlia t'encantaria!!).

Ara quan acabi aniré a fer nones que demà em passen a recollir a les 5 del matí!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Molt bé Eva, sembla tot fantàstic, de conte oriental, amb massatges i tot !!. Que disfrutis i et vagi molt bé.
Petons
Albert