Pàgines

dilluns, 5 de gener del 2009

Golden Moment del viatge - Angkor

Bufff que complicat descriure tot el que he vist i sentit avui... però bé, ho intentaré.

M'he llevat a quarts de cinc, ja que el conductor del tuk tuk em venia a buscar a les 5, per sort he tingut temps de pendre un tè i una banana que donden gratuits a l'hotel.

Hem anat directes a Angkor Vat, on he anat a veure la sortida de sol. Tot i això hem arribat i encara era negra nit, així que el conductor m'ha deixat una llanterna i he anat entrant dintre d'Angkor Vat sota un cel totalment estrellat (no sé era com màgic, sense soroll i amb aquest cel tan increible), he arribat dins però ja he vist que allà no era lloc per veure la sortida de sol, així que he reculat fins trobar un lloc davant d'un llaquet on es veia reflexat el temple. M'hi he assegut i uffff, ho sabríeu descriure vosaltres?? sencillament genial, crec que ho puc dir, ha sigut el GOLDEN MOMENT del viatge.





Un cop s'ha fet de dia ja m'he dedicat a recorrer tot Angkor Vat que es coneixia com la "morada sagrada de Visnu".



Realment després dels temples d'ahir i seguint amb els d'avui es nota que tots tenen una clara influencia Hindú, s'assemblen a molts dels que he vist a la India i a més hi ha representacions de les dues grans epopeies hindús.

Un cop vist Angkor Vat hem anat a un altre dels temples espectaculars, hem entrat al recinte d'Angkor Thom on directament hem anat a veure el Bayon, un altre temple realment espectacular. Tot el temple està replet de cares mirant als quatre punts cardinals.





Del Bayon, he anat al Baphuon que està just al costat, en comparació surt totalment perdent ja que tot i que sembla que era dels més alts, ara l'estan restaurant i no es veu bé ni un Buda tumbat.

Després he visitat la zona del Palau Real amb el Phimeanakas, un petit temple disposat en una piràmide de tres nivells.



He sortit de la zona a través de la terrassa dels elefants i al costat quedava la terrassa del rey leprós.

Just al davant en una esplanada he visitat el Prasat Suor Prat, el Kleang i el Preah Pithu, una serie de temples menors.

Vist tot això he anat a buscar al conductor i m'ha portat als temples de Chau Say Tevoda i Thommanon. Aquí he aprofitat i he comprat una pinya petita i un mango ja que ja començava a tenir una miqueta de gana.



El següent temple ha sigut el Ta Keo, una autèntica tortura. Com ja eren les 12 del migdia us podeu imaginar la "soleia" que queia oi? doncs a mi no se m'acut res més que pujar a dalt, amb uns graons... alts, estrets... vamos facilíssim... però jo com una campeona he arribat a dalt de tot i llavors he pensat... però si hauré de baixar no??? bé la baixada no ha sigut tan greu com la pujada però feia força respecte la veritat.

D'aquí ja hem anat a una altra de les joies, Ta Prohm, el temple que està totalment invadit pels arbres, la veritat es que si no fos perquè hi han indicacions i així, semblaria que s'acava de descobrir. Es increible per on han crescut els arbres i la invasió que han fet del lloc.







El següent ha sigut Banteay Kdei que té un entorn molt maco ple d'arbres i tot i no ser Ta Prohm també es veu força invait.





Davant hi ha el Srah Srang que es bàsicament una esplanada que dona a un estany.



Per acabar la jornada de temples hem vist el Prasat Kravan i només eren quarts de tres eh???

Així que hem tornat cap al hotel i m'he fet una bona dutxa i també he reposat una miqueta que ja tocava.

Quan ja s'ha post el sol he anat a passejar una mica per l'Angkor Night Market i que he fet???? Comprar!!! a part que en els temples ja havia comprat varies coses als nenets que et vas trobat que poden arribar a ser mooooolt insistents, tot i que no es fan pesats com per exemple a la India. Per sort, de moment aquí no m'he sentit agobiada en cap moment, serà que ja hi estic acostumada?? o potser és que aquí són menys pesats???

Ara, com ahir ja estic sopant per després anar a fer nones.

Per cert, us imagineu la quantita de fotos que he fet avui??? si, si... MOLTES!!!!

3 comentaris:

Glòria Bordons ha dit...

Ja estic cansada només de llegir-te! Veig que no t'hi penses gaire a pujar escales, eh? Després diràs de mi... Tot preciós. I, per cert, com et fas fotos a tu mateixa? Amb l'automàtic o lligant turistes guapos?

Petonets des de la nit de Reis

Glòria

Anònim ha dit...

Nena, quina passada, i quin estress!!! pero pel que veig val la pena fer aquest esforç!!! jo tinc la mateixa pregunta que ta mare, ¿com nassos et fas las fotos a tu mateixa? Petonets Eli

Anònim ha dit...

Impressionant, sobretot el temple dels arbres !!
Petons i segueix així
Cinta i Albert