Pàgines

dimarts, 14 de juliol del 2009

Paisatges espectaculars de Gyantse a Lhasa

Avui ha sigut un dia de trasllat, però la veritat que els 250 km més o menys que separen Gyantse de Lhasa no se'ns han fet gens pesats, ja que els paissatges que hem anat veient han sigut espectaculars a part de variats.

Sortint de Gyantse eren extensions llargues verdes, grogues i marrons amb algun poblet de tant en tant, poc després ja aparegut un riu i després les muntanyes nevades, hem parat al primer port que hem passat que està a uns 4500m d'altitud.





Seguint la carretera ens hem anat apropant a un pic que té 7195m d'altitud, impressionant!! però com nosaltres estem en una plana de casi 4000m no sembla tant alt. Aquí pujant un turonet dec haver fet un mal gest i m'ha començat a fer mal a la part baixa de l'esquena que m'ha durat tot el dia.



Passades aquestes vistes impressionants hem vist hem passat un port de 5090m on hi havia un glaciar, la veritat és que ja estem totalment adaptats a les altures.



Baixant el port ja hem anat a parar a una població on a les 11 ens ha dit el guia que ens tocava dinar, la veritat és que jo a aquestes hores no he sigut capaç de menjar-me res cuinat i per tant m'he comprat unes galetes per passar el dia. Els altres si que han dinat arròs uns i fideus els altres.

D'aquí ja hem anat cap al llac Yamdrok (està a 4400m d'altitud), un dels llacs sagrats del Tibet, on les vistes.... els nuvols i el cel blavíssim reflexant-se al llac.... imagineu la quantitat de fotos que he fet??? Hem fet una paradeta per poder fer fotos en una zona que hi havien moltes muntanyetes de pedres i l'Alfonso i jo no hem volgut ser menys i n'hem fet una també. A part evidentment hem tocat l'aigua.








D'aquí ja hem anat cap al últim port del dia, també d'uns 5000m on les vistes eren molt maques.



Passat el port ja ha sigut baixada anant cap a Lhasa, l'entrada ha sigut una mica xof, perquè Lhasa s'ha convertit en una ciutat molt gran bàsicament xina, sembla que de tibetana només conserva la part antiga. Per sort l'hotel està en aquesta part, però quan hem baixat del bus m'he quedat clavada un parell de cops, així que tot i que teníem la tarda lliure m'he quedat reposant a l'hotel. L'Alfonso si que ha sortit a donar una volteta i a buscar alguna cosa de menjar.



Quan han tornat el Marcel i la Judith de donar una volta han passat per la nostra habitació amb unes cervesetes, així que hem estat xerrant una estoneta.

1 comentari:

Glòria Bordons ha dit...

Ja sóc en el dia en què vam xatejar... Ja m'estic posant al dia i veig que hauria d'anar al Tibet a veure aquestes vistes tan impressionants, però em sembla que m'hi sobrarien els xinesos, no?