Pàgines

dimecres, 6 de juliol del 2011

11e dia: Gran Teton i Jacksonhole

Ens hem aixecat contents i relaxats, això de dormir en un llit còmode i amb dutxa a l'habitació senta bé de tant en quan.. A més necessitavem un canvi de paissatge i sembla que ara el tindrem.

Cap a les 8 hem esmorzat al motel (inclòs en el preu), i hem recollit els trastos tornant a carregar el cotxe. Hem començat a fer camí per carreteres entremig de montanyes nevades i zones verdes, amb granjes de tipus "rancho" i amb algun que altre vaquer conduïnt bestiar pel costat de la carretera. Canvi de paisatge total al que veníem acostumats fins al dia d'avui. Entrem més endavant a Afton un poblet on tot fa olor a Far West, els motels, restaurants, botiguetes, realment encantador... Seguim conduïnt entre els estats de Wyoming i en algun moment Idaho, i això és territori 100% cowboy.

Després d'unes 5 horetes més o menys arribem a Jackson Hole, el poble-ciutat que està abans d'entar als parcs on ens dirigim. Avui quatre de Juliol tenen muntada alguna que altre barbacoa amb banderets per tot arreu...

Seguim endavant i entrem a Grand Teton, busquem camping i en trobem un que per 20$ podem plantar tenda. Com tots els d'aquestes contrades, amb plaça per aparcar cotxe, lloc ampli per la tenda, taula per menjar i una barbacoa, aquest a més es troba tocant a muntanyes i per tot arreu hi ha consells de com evitar els atacs del ossos. Això sembla que va de debò amb el Yogui i companyia, això si el fet que diguin que molt ocasionalment ataquen les tendes mentre dorms et deixa molt més trànquil... Així que amb la tranquilitat per bandera fem un entrepa amb les viandes que portem.

Amb lloc per dormir agafat, tornem cap a Jackson Hole per fer-hi una ullada, però passant per alguna carretera secundària del parc on podem podem veure el nostre primer ós, búfals i algun cèrvol que ens dona un ensurt al creuar-se per davant del cotxe. Fem alguna paradeta per degustar la vista del llac amb les muntanyes nevades a la rereguarda i després d'haver arribat al nostre tope diari de bellesa paisaitjistica, tirem endavant que volem veure Jackson Hole...

Ai quina desilusió aquest poblet...Moltes i moltes botigues...molts i molts allotjament...però poca cosa a fer...No ens ha agradat massa Jackson Hole però trobem alguna botigueta que està bastant bé i ens juguem l'última bala a una recomanació de la guia. El Bubbas BBQ on diuen fan unes "spare ribs" espectaculars. Fem una miqueta de cua i la taula és nostre, demanem el plat típic i la veritat és que la fama és merescuda, amb una salsa tipus barbacoa espectacular ens posem les botes amb les spare ribs i un barbacue chicken per compartir...

Som dues boletes plenes de salsa barbacoa, així que rodant tornem cap al parc, on després de llegir una miqueta comencem a intentar dormir, encara que comença a olorar a pluja, de fet se sent com cau, i l'acompanya uns llampecs i trons que espanten una miqueta. Ai aquesta nit entre pluja, llampecs, trons i algun que altre ós que ens pugui visitar, no sé qui podrà dormir...

Anònim ha dit...

Ostres, què be us ho esteu passant parella, quina enveja!