Pàgines

dimarts, 29 de juny del 2010

Deixem Bangkok amb desti Laos

Avui hem de deixar Bangkok, i per fer-ho, ens aixequem cap a les 6:30, esmorzem al Guest house on estavem instal.lats i que ens ha agradat molt, i anem a buscar l'autobus que ens portaria a l'aeroport. De cami, passejant ens conviden amablement a pujar a mil taxis que declinem amb un sonriure i seguim el nostre cami.

Trobem la parada de l'autobus al costat de Kao San road, i comprem el bitllets que ens costen uns 4 euros cada un. Cap a les 8:30 ens posem en marxa, i despres d'una mitja horeta i passar nombrosos semafors amb cronometre, arribem al macroaeroport de Bangkok. Facturem bosses i passem els controls pertinents, aixo si, tot molt ben organitzat i amb molta amabilitat del personal, despres d'esmorzar alguna coseta, embarquem a l'avio de Air Asia per sortir puntualment a les 11:35.
Quina pena deixar aquest gran mercat ambulant que es Bangkok, pero tenim la certesa que hi tornarem perque ens ha captivat.

Despres d'una horeta i quart a l'avio, aterrem sense incidencies a Chiang Rai. Recollim les motxilles i aqui comenca la veritable aventura. Agafem un taxi i ens dirigim cap a l'estacio d'autobusos, on arribem despres d'un quart d'hora. Entrem al recinte i veiem dues dotzenes d'autobusos dels anys cuaranta, dels quals ni ha un parell plens fins a la bandera d'autoctons. Comenecem a observar i en trobem un que va cap a Chiang Khong, el nostre desti al nord de Tailandia, des d'on intentarem creuar la frontera cap a Laos.

L'amable conductor de l'autobus, ens fa lloc dins de l'autobus i acomoda les nostres motxilles. Fem un viatge d'unes dues hores, per uns 2 euros, barrejats amb monjos i nens, per carreteres d'asfalt i de terra veient paissatges plens de camps d'arros tipics de la zona.

Arribem i nomes baixar del bus, ens assalten el tuc-tuqueros que ens ofereixen dur-nos cap al punt d'embarcament. Nosaltres declinem la seva ajuda i decidim arribar-hi a peu, el que no sabiem es que en el trajecte hi estem uns quaranta-cinc minuts carregats amb les motxilles i amb un calor sofocant.

Quan arribem al Check Point, passem el control de passaports i paguem la barca que ens transportara a Laos. Ens fan pujar a una barqueta que es cau a trossos i que sembla que s'estigui a punt d'enfonsar per la part dreta. Per sort arribem a l'altra vorera del riu i baixem de la barqueta amb els mateixos problemes per baixar sense mullar-nos que haviem tingut al pujar.

Ens fan els visats, i mentre suem tot el liquid que ens quedava al cos, l'Eva te un petit desfalliment degut a la calor i l'esforc, pero per sort es recupera encomanant-se a l'esperit del motxilerisme.

Ja estem a Laos, hem entrat per Huay Xai i farem nit al poble. Trobem una guest house, que es diu "BAP guest house" a uns 150 metres de la zona on hem arribat i ens hi quedem per 10 euros la nit. Habitacio confortable, amb dutxa i aigua calenta, ventilador i TV, a mes d'una anfitriona entranyable, que despres d'una dura, amable i somrient negociacio, ens reserva vaixell per dema al mati, per comencar la travesia pel Mekong amb destinacio Luang Prabang.

Despres de deixar les coses a l'habitacio i fer una dutxa per recuperar forces i treure la suor, ens sorpren la nostra primera pluja monzonica, i la podem contemplar des d'un petit porxo. Despres d'una horeta plovent, para i podem sortir a canviar euros per Kips que el canvi esta al voltant de 10.000 kips un euro aproximadament. Tornem cap al Guest house i abans d'anar a dormir, sopem mentre degustem al porxo una magnifica Beer Lao de 66 cl. ben i ben freda...

Anònim ha dit...

Encara que esteu al final del viatge,seguiu
desfrutant bé,tot i la mala llet de l'Eva.Petons,l'Avl.